Al 30 jaar lang
KBC heeft mij de gelegenheid gegeven om mij gedurende 30 jaar te bekwamen en expert te worden in het vak van Skills-trainer/consultant.
​
Passie?
Alles wat ik in theater en als acteur doe start bij het observeren van mensen en dit gedrag uitvergroten. Voor mij is dit ook de basis om een goede trainer/coach te kunnen zijn want in een professionele omgeving probeer ik gedrag te begrijpen en te beïnvloeden, dus elke trainer is ook wel een beetje een acteur en wellicht ook omgekeerd….
​
Parcours
Ik heb het parcours doorlopen van ‘commerciële trainer’, ‘teamtrainer’ en nu al ruime tijd ‘trainer-consultant’ in Leidinggevende Vaardigheden.
​
In het begin van mijn loopbaan was ik na een dag training, doodmoe, uitgeput… want mijn trainingen waren het verlengde van wat ik op een podium doe: mensen troosten, doen lachen en entertainen.
Hoewel mijn publiek na een training altijd zeer tevreden naar huis keerde, ben ik er nú van overtuigd dat ze maar weinig impact hadden (al mag je het belang van eens goed te lachen en een mooi verhaal te horen, óók niet onderschatten natuurlijk).
​
Misschien ging het toen nog té véél over mezelf. Pas toen ik me écht ben beginnen afvragen en verwonderen wie die andere juist was en wat die andere persoon dreef om zich te gedragen zoals die zich gedroeg, ben ik een veel betere trainer/consultant/coach geworden.
​
Hans als coach vandaag
Vandaag heb ik een enorme rugzak expertise kunnen opdoen en ben ik nog steeds deeltijds actief in KBC om leidinggevenden te trainen, te coachen om hun persoonlijk leiderschap op te nemen. Alles start bij zelfbewustzijn en zelfkennis en zeker voor een leidinggevende die een voorbeeldrol opneemt. Begrijp je zelf waar je eigen gedrag vandaan komt en ben je bereid om hierover je verantwoordelijkheid op te nemen? Dan ben je klaar om met de ander in verbinding te gaan.
​
Dat ik dit al zoveel jaren mag doen heeft te maken met de bedrijfscultuur van KBC; een onderneming die compleet open staat voor talenten, sterktes, ondernemerschap en creativiteit!
Inhoudelijke expertises :
- de menselijke kant van omgaan met veranderingen
- verbindende communicatie
- vertrouwen en feedback
- ingrijpende samenwerking
- persoonlijk leiderschap
​